Lesson 2

Lesson 2

Bemutatkozás- Introduction
Level: A1 (Basic)

- Szia! /Hi,

- Szia! /Hi,

- Hogy hív______(1)? /What's your name? (How are you called?)

- Malamut Mike vagy___ (2). És Te? / I am Mike Malamut. And you?

- Én Teréz vagyok. Hol lak____ (3)? / I am Terez. Where do you live?

- Az erdő___(4) lakom a gazdámmal.És Te?  I live in the forest with my owner. And you?

- Én Magyarország____ (5) élek, a Dél-Dunántúlon egy város____ (6). I live in Hungary in Transdanubia in a town.

- Messze _______ (7)? Is it far?

- Igen, messze van. Yes, it is.

- Tanár _________(8)? Are you a teacher?

- Igen, én egy tanár ______(9). Angolt tanítok magyaroknak és magyar, mint idegen ________(10) tanítok külföldieknek. De még mást is csinál______(11). Yes, I am. I am a teacher. I teach English to Hungarians and Hungarian as a foreign language for foreigners.

- Mi mást? What else?

- Befektetőkkel és kezdő vállalkozók______(12) dolgozom online. Ez passzív jövedelmet hoz nek______(13). I work with investors and start-ups online. This brings me passive income.

- De jó! Ezt én is szeretném. Mikor találkoz______(14) újra? So good! I would like it too. When will we meet again?

- Jövő hét____(15) hétfőn találkozunk újra. We will meet on Monday next week again.

- Rendben van, köszönöm! Alig vár___(16). All right, thank you. I can't wait.

- Szíves_______(17). Szia! Your welcome. Bye.

- Szia! Bye. 




Ellenőrző kérdések: 

1. Teréz tanár?
a) Igen, ő egy tanár.
b) Nem, ő nem tanár.
c) Ő egy szakács.

2. Mikor találkozik újra Malamut Mike és Teréz?
a) Kedden
b) Szerdán
c) Hétfőn

3. Teréz passzív jövedelmet is keres?
a) Nem. Csak aktív jövedelme van, mert tanár.
b) Igen.
c) Nem, mert már nyugdíjas.

4. Mike érdeklődik a passzív jövedelem iránt?
a) Igen, érdekli.
b) Nem, nem érdekli.
c) Mike-ot csak a szaladgálás és a hús érdekli, semmi más.

5. Hogyan tanít Teréz?
a) Személyesen kimegy a diákjaihoz.
b) Online.
c) Egy irodában. 

6. Hol lakik Malamut Mike?
a) Dél-Dunántúlon él egy városban.
b) Az erdőben él a gazdájával.
c) Hajléktalan, kóbor kutya.


HOW TO USE HUNGARIAN NAMES?
A magyar nyelvben előre mondjuk a keresztnevet, majd hátra a vezetéknevet. Tehát magyarul a nevem: Szalontai Teréz. (Terez is the first name, Szalontai is the surname). In English we say the first name (Terez) first, and the surname/ family name second: "Szalontai".

Teréz has a lot of nick names: (becenév): Teri, Tercsi, Terézke, Terézia, Teca, Terus, Terka, Terike, Tercsike, etc. Don't use nick names officially, only for your friends, ask their permission. : "How can I call you? How do you want me to call you?" - Hogy hívjalak? Hogy szeretnéd hogy hívjalak? (Only friends, or close relationship, not in office environment.)


MEGOLDÁS/ KEY

1. hívnak        2. vagyok       3. laksz           4. erdőben         5. Magyarországon          6. városban       7. van         8. vagy          9. vagyok          10. nyelvet          11. csinálok          12. vállalkozókkal        13. nekem            14. találkozunk        15. héten          16. várom         17. szívesen

Ellenőrző kérdések

1. a)             2. c)           3. b)         4. a)      5. b)          6. b)

----------------------------------------------------------------------

- Szia!

- Szia!

- Hogy hívnak?

- Malamut Mike vagyok. És Te?

- Én Teréz vagyok. Hol laksz?

- Az erdőben lakom a gazdámmal.És Te?  

- Én Magyarországon élek, a Dél-Dunántúlon egy városban.

- Messze van?

- Igen, messze van.

- Tanár vagy?

- Igen, én egy tanár vagyok. Angolt tanítok magyaroknak és magyar, mint idegen nyelvet tanítok külföldieknek. De még mást is csinálok.

- Mi mást?

- Befektetőkkel és kezdő vállalkozókkal dolgozom online. Ez passzív jövedelmet hoz nekem.

- De jó! Ezt én is szeretném. Mikor találkozunk újra?

- Jövő héten hétfőn találkozunk újra.

- Rendben van, köszönöm! Alig várom.

- Szívesen. Szia!

- Szia!


Nézd meg a videót:


More lessons: 
Lesson 1
Lesson 2
Lesson 3
Lesson 4
Lesson 5
Lesson 6
Lesson 7
Lesson 8


Szerző: 

Szalontai Teréz

Magyar órák online külföldieknek, angol órák online magyaroknak.
Hungarian lessons for foreigners, English lessons for Hungarians.

Mastermind groups for investors and start-ups. Business coaching to start your online entrepreneurship.
Learning method with the Malamute Method- improve your memory and focus, concentration.

Jelentkezés, érdeklődés: Klikk ide


2023. január 1.



Share on Google Plus

About Terez Szalontai

Teréz Szalontai is a native Hungarian speaker, a professional online teacher and coach. She teaches online full time for 11 years. As a coach she launches masterminds for high-ticket clients and teaches her methods. She lives in Hungary.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Megjegyzés küldése